torsdag 24 februari 2011

Resultat tryckknappsexperiment nr 2


Jag är ledsen att jag dröjde så länge med resultatet. Det är nämligen så att jag vill (måste??) börja jobba igen efter sommaren och har börjat se mig omkring redan nu eftersom jag inte har någon fastanställning. Så en del av min tid har gått åt det och kommer att göra det ett tag framöver.

Nu då resultatet från detta experiment: Färgen sitter kvar... nästan helt. På sidorna har det inte hållit lika bra på några tryckknappar och lite uppe på. Det var så redan innan jag tvättade plagget. Tror det beror på prymtången. Det finns helt enkelt inte plats för knapp och en lager målarfärg. Annars har jag varit försiktig med att tvätta plagget och vänt det ut och in. Jag är nöjd ändå. Det funkar för hemmabruk, det syns bara på nära håll. Men skulle jag sälja något då inte med de här hemmamålade knapparna.

Målarfärgen kommer från Bauhaus och kostar runt 140 kr. Finns även i rött och vitt.

Mer om själva plagget (kan någon gissa vad det är? Hehe, kanske inte så svårt?) kommer i ett senare inlägg.

3 kommentarer:

Millan sa...

Hej!
Vilken rolig bloggg du har och vilka fina grejer du gör
:-)

Jag håller också på med handarbete, syr men mest virkar jag.
Kolla gärna:
www.millanshemmagjorda.com
www.knyppel.bloggplatsen.se

Är du född i Holland?
Jag är född i Sverige men har bott i Holland i 3 år.
Mellan 1998-2001
I Sittard, Limburg.
Härligt land som jag saknar mycket.

Wensen jou een goed dag.
Ik zal bezoeken jouw blog meer keren in de toekomst.
Op weerzien.

kusje

Åsa Tidqvist sa...

hej o tack för din kommentar hos mig =)
kul projekt du gjort här, med att måla tyckknappar - synd att det inte funkade som du tänkt.

Alice sa...

Oj vilken bra idé att själv färga knappar! Min man har en sprayfärg för metall (cyklar) i förrådet. Skall testa så fort möjlighet ges. Den borde ju vara hållbar och kanske tillräckligt tunn för att klara prymtången.

Fin blogg förresten!