söndag 6 februari 2011

Experiment tryckknapp


Jag har börjat använda mig av tryckknappar. Har införskaffat mig en prymtång och pryms egna jerseyknappar (10mm). Eftersom jag syr lite i taget gör jag inte av med så många knappar än. Därför kör jag endast med tråkiga standard metallknappar. Det skulle bli för dyrt annars att köpa knappar i olika färger. Men det tar inte bort att jag inte vill ha knappar i en rad olika färger. Att kunna matcha knapparna med plagget skulle bli så mycket roligare och plaggen skulle se så mycket bättre ut.

Så då tänkte jag att själv måla knapparna. Jag kanske är ute och cyklar. Det kanske inte funkar men det är värt ett försök tycker jag. Jag var på Panduro och Bauhaus och köpte respektive orange och svart målarfärg för metallytor.


Färgen fastnar. Jag har tryckt in knapparna i två färdigsydda plagg. Håll tummarna nu att det håller i tvätten!

6 kommentarer:

Singh sa...

Så smart! återkom med besked hur det gick.

Fin blogg, förresten :-)

Sandra sa...

Väldigt intressant om det fungerar!

Roblin sa...

Mmm, spännande!
Jag har tänkt tanken själv, men inte kommit så långt som till handling också.
Uppdatera gärna med resultat framöver :)

Kool Inka sa...

Tack, Singh!

Jag håller er uppdaterade.

Anonym sa...

åh, spännande.
ser fram emot resultat-presentationen sen :-)

jossan, en som inspireras av din blogg

Åsa Tidqvist sa...

Ah så smart! rolig grej, men vad kostade färgen? du måste säga sen hur det blev i tvätten!