tisdag 16 november 2010

Tröjor som skulle blivit bodys

Innan sonen föddes hade jag en massa projekt på gång samtidigt som bara skulle bli färdiga innan födseln. Jag hade påbörjat 2 stycken bodys till lilltjejen och hade kommit en bit. Det enda som behövde göras var att kanta nedre delen av bodysarna med en muddremsa. Det var då jag skaffade mig en täcksömsmaskin, en Coverpro, med bandkantare. Då ville jag förstås inte kanta "för hand" om ni förstår vad jag menar (sy, pressa, sy med tvillingnål). Utan då skulle jag såklart använda bandkantaren som syr muddremsan  i en vips. Men jag visste inte hur jag skulle börja och hade inte tålamod att prova och lära mig. Tröjorna blev liggandes och BF kom allt närmare och närmare. När det var bara några dagar kvar så tog jag en saks och klippte av body-flärparna. Den ena tröjan fållade jag med avigsidan av bred täcksöm och den andra fick en bred mudd sydd på overlocken. Problem solved!


Mönster
Som sagt började jag med ett bodymönster från Ottobre, storlek 92, men nertill är det eget påhitt.

Material
Gul/orangea moln och gröna apor & lejon från JnyDesign, mudd från Ohlssons tyger.


1 kommentar:

Recoll sa...

Gillar verkligen orange/bruna moln. Superfin färgkombo!