tisdag 9 november 2010

Tyghimlen

Det var symässa i Stockholm i helgen. Det blev en billig helg för mig. Kom "bara" hem med ett antal meter tyg och inte någon symaskin som förra gången :). Jag kunde inte låta bli att åka trots att jag hade lagt ett köpstopp på mig själv. Måste använda tygerna jag har hemma först, det är en del. Men det finns så många fina tyger att köpa numera och några av återförsäljarna skulle ju vara där. Som ett barn i en godisaffär! Och extra roligt var att jag träffade en gammal kollega och en mammakompis som jag inte sett på länge.

Gul och cerise single-jersey med vita fordon från JnyDesign

 Turkos- och blårandig velour från Miniskunk

Röda moln och multi-vågade ränder från JnyDesign
Svart/vita elefanter och cerise/gröna drakar från Znok
Samtliga är interlock-jersey.

Själva mässan tyckte jag var stressande. Det fanns för mycket att titta på och mycket som inte hade med sömnad att göra. Och så hade jag barnvagnen med mig... på en lördag... med massa folk... Nästa gång ska jag försöka gå på fredagen. Förhoppningsvis är det mindre folk då och större chans att alla tyger finns kvar. Några tyger som jag hade önskat mig hade redan tagit slut. Det gäller att vara snabb här!

1 kommentar:

annas alster sa...

Javisst var det roligt! Jag var glad att vara barnfri. Men jag hörde att det var ännu mera folk på fredagen så du kan nog känna dig ganska nöjd ändå. :) Fina tyger du köpt!