torsdag 18 november 2010

Gosig badrock

När lilltjejen fyllde 1 år fick hon en badrock i present av farmor. Hon älskade den och skulle ha på sig den varje gång hon badat. I våras hade den blivit alldeles för liten, den täckte knappt rumpan på henne. Dags för en ny alltså. Jag hittade ett jätteskönt fleecetyg och även denna badrock blev och är en stor favorit.

Mönster
Ett hopkok av badrockemönstret ur Meedom och den lilltjejen fått av farmor. Storlek 92.
Enligt Meedoms beskrivning skulle man kanta framsidan med snedslå men tyget jag valt är alldeles för tjockt för det. Jag sydde dit en muddremsa istället i samma tyg. Jag gjorde även så på ärmarna men det var inte tänkt så från början. Jag hade klippt fel nämligen och till slut räckte inte tyget till hela ärmarna, det saknades några centimeter bara. Då var jag så sur på mig själv men nu i efterhand är jag glad att det blev så för jag tycker att det ser finare ut med muddarna på armsluten.

Material
Tjock, härlig gosig fleece från Ohlssons Tyger.

Och så en glad tjej!

3 kommentarer:

Linda C sa...

Superfin och praktisk! En sån står redan på min 'att-göra'-lista, nu vet jag var jag kan hitta bra tyg. :) Det var verkligen trevligt att stöta på dig på mässan, O! Min mailadress är: linjam'snabel-A'ownit.nu /Linda (Ninda)

Åsa Tidqvist sa...

Men åh så gosig! jättefin!

OYB sa...

Verkligen jättefin! Ser himla härligt gosig ut!