onsdag 3 mars 2010

Otur


Nu när dottern äntligen är frisk igen och återgått till dagis igen efter att ha varit hemma hela förra veckan så trodde jag att jag kunde göra ett ryck och sy massor med kläder. Men så var icke fallet! Jag sydde över en nål med overlocken och den övre kniven bröt av. En ny kniv är beställd men först nästa vecka får jag den :(
Visst, jag kan fortfarande sy med min andra maskin, hushållsmaskinen, men det ser inte lika proffsigt ut och att sy i stretchtyger, som jag gör mest numera, görs bättre på en overlock.

Jag hann i alla fall med en t-tröja innan kniven gick...

Mönster
Jag har utgått från Meedom men gjorde den längre och smalare. Deras mönster är så breda!

Material
Molntyget och det bruna interlocktyget till ärmarna från JnyDesign, orange muddväv till kantbandet från Ohlssons Tyger.

1 kommentar:

Husfrun på landet sa...

Vilken otur på kniven då :( Hoppas dom skyndar med en ny till dig.
Men det blev en riktigt fin
t-shirt. Hoppas våren kommer snart så vi kan gå i kortärmat och barfota :)