söndag 7 mars 2010

Inte klok

Ibland blir jag inte klok på storlekarna på mönster från en del syböcker. Den här klänningen gjorde jag för 2 månader sen i storlek 86/92. Då hade min dotter haft 86 ett tag men ändå var klänningen alldeles för stor. Den nådde nästan ner till marken och ärmarna behövde vikas upp några gånger. Nu 2 månader senare har dottern storlek 92 men klänningen är fortfarande en aning för stor. Så kanske om lika länge till så passar den fint...

Mönster
Ur boken "Sy & strik børnetøj 0-3 år" av Ulla Welinder.

Material
Apor och Lejon-tyget från JnyDesign och brun muddväv till kantning av halsöppningen från Ohlssons Tyger.

1 kommentar:

Roblin sa...

Nä man undrar ju lite försiktigt hur stora vissa barn är, eller hur mycket rörelsevidd de egentligen ska behöva.

Snackar vi vuxenkläder blir det ännu värre *suck*
Jag skulle vilja lära mig mönsterkonstruktion!

Trots att klänningen är stor, är den snygg! Hoppas på att få se en livebild snart :)