lördag 22 januari 2011

Megatag och en till säck

Jag glömde berätta om mitt stora namnband i förra inlägget. Mina små namnband, som jag beställer från minanamnband.se skulle bara försvinna på en sådan stor säck. Så jag gjorde egna superstora. Jag kom på idén när jag läste i bloggen hos Retro Elefant att hon gör egna namnlappar. Hon beskriver med bilder hur hon gör. Helt underbart! Mina blev 25x5 cm. Jag använde dubbla bomullsband för färgen läckte igenom och det blev fläckar på baksidan. De sydde jag fast mot varann på overlocken, avigsida mot avigsida, innan jag sydde klart säcken. Bokstäverna blev inte helt perfekta, men på långt håll ser man inte det.

Jag sydde en till säck. Även denna i bävernylon. Med grå/svart kamouflagemönster från Dolly's tyger. En bra affär att handla bävernylon på, de har massa olika färger fast inte limegrön. Alla fall... Det fick bli en mindre säck (130x100) cm. Dels för att den gröna säcken hade fyllts med ungefär 450 liter eps-kulor (totalt hade jag 700 liter minus en del som spillts ut) och dels för att barnen ska ha den. Men än så länge förblir den ofylld. Vi har inte riktigt plats för en till säck just nu.

1 kommentar:

Retro Elephant sa...

De blev ju jättesnygga dina namnlappar, kul att min tutorial hjälpte dig!

//Lina