onsdag 10 februari 2010

Lite sent...


Ja, det är så dags nu att blogga om Luciaklänningen och tillhörande luvan som jag sydde i december. Men...bättre sent än aldrig? När jag köpte tyget med hjärtan på ett halvår tidigare visste jag direkt vad det skulle bli: en pepparkaksklänning förstås. Detta är min egen tolkning av en sådan klänning. Och så typiskt att jag väntade till kvällen innan Luciafirandet på dagis med att sy klänningen. Jag höll på till efter midnatt! Men det var värt det, för lilltjejen var så fin i den.

6 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Ååå vad fin!

Sandra sa...

Vilken söt!

Lina sa...

Vilken himla söt klänning!

Singh sa...

Finaste pepparkaksgumman! jättefin blogg, jag lägger till dig i min blogglista!

Roblin sa...

Så söt den blev!
Jag hade faktiskt en skiss på klänning som var liknande din, men tiden sprang ifatt mig och istället blev det ett lucialinne som bara behövde läggas upp.

Lattjo liten pryl sa...

Sååå tjusigt!!
Vi hade lucia/julfirande utomhus på vårt dagis. Jag sydde en utanpå-jacka/klänning åt min lilla tomte Sibel. Hon såg ut som hon hade ätit några pepparkakor för mycket om man säger så... hihi!

Jättefin pepparkaksoutfit! :)