onsdag 4 mars 2009

Tyger




Jag har varit en sväng i Holland med lilla tjejen för att hälsa på släkten och kompisarna. Jag passade även på att gå på marknaderna. Det är någonting jag saknar här, marknader. (Nästan) varje stad har marknad en dag i veckan, vissa städer fler. Och storleken på marknaden beror på storleken på staden. Man kan köpa vadsomhelst. Allt från grönsaker, färsk fisk till cykelhjul och... tyger! Jag hoppades att jag skulle hitta något fint tyg och det gjorde jag. Så tråkigt att man inte får ha mer än 20 kg bagage med sig på flyget. Nästa gång blir det att bila ner. Vi hade 6 kilo för mycket bagage hem och en massa handbagage. Här är några tyger som jag köpt. Fler bilder kommer inom kort.

2 kommentarer:

Roblin sa...

Fina tyger!
Vad är det för tyger? De lila ser ut att vara finecord - med de andra två?

Hur är det med kostnaden för tyg i Holland? Billigare än i Sverige?
Ser fram emot resten av bilderna :-)

Kool Inka sa...

Det stämmer, båda är finecord. Den nedre till vänster är bomull och den gul-bruna är stretch och kostade 7 euro/meter. De övriga 3 kostade 5 euro/meter. I butikerna kostar tygen nästan lika mycket som här men på marknaderna är det nästan halva priset.