onsdag 11 mars 2009

Ett äpple, två äpplen, tre äpplen


Som lovat fler bilder på tyger jag hittade i Holland. Jag blir så lycklig när jag ser dem. Inte bara för att jag tokälskar dem men också för att jag nästan hade missat dem. Jag skummade igenom tygrullarna på en marknad och hade precis gått förbi dem här när en tjej (eller ängel??) dök upp bredvid mig och slängde den körsbär-färgade tygrullen på alla andra rullar på tygbordet för att haffa säljaren och köpa några meter. Jag kände att luften sög ur mig och jag började hyperventilera... kärlek på första ögonkastet! Då såg jag flera tygrullar i samma mönster men annan färg ligga under den här rullen. Tjoohooh, jackpot! Hur kunde jag ha missat dem? Man blir väl lite snurrig i huvudet av alla olika färger och mönster man ser, antar jag.

Samma tjej hade en till rulle i handen, den rosa av de här två. Jag kunde såklart inte låta bli att köpa det också. Den fanns också i flera olika färger men jag valde bara den rosa och den turkosa. Sen var pengarna slut...

4 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Åh hoppas det blir en kommentar nu...

Husfrun på landet sa...

YEY :)
nu kan jag ju säga att jag älskar dig tyger :) Äppeltyget har jag faktiskt beställt (kanske inte exakt samma, men leknande) och väntar det i posten när som helst nu :) Ett trikåtyg...
Alla tyger du hittade är superfina!!

Anonym sa...

Vilka härliga tyger! :D

Lattjo liten pryl sa...

Superhärliga äppelpäppeltyger!! :)

Var beställer man det nånstans, Pumla?