måndag 23 mars 2009

En till haklapp


En haklapp med ficka den här med men fickan har inte vikts om som förra modellerna utan är en separat tygbit.

Material
Turkos vaxduk med blommor inköpt i Holland.

Mönster
Eget

Plus
Jag gillar färgen och mönstret på duken.

Minus
Min svärmor vill ha tillbaka sin symaskin! Jag har ingen själv och har fått låna hennes. Den har stått här mer än hos henne senaste tiden men snart är det slut... Hon ska i och för sig bara sy ett par gardiner och jag kan säkert låna maskinen igen efter det men tanken att vara utan maskin ett tag när jag har så många idéer och oavslutade projekt gör mig deppig. Måste få ihop stålar till en egen maskin. FORT!

2 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Wow vilket snyggt tyg :) Och snyggt mönsterpassat :) Du kanske kan fynda dig en egen maskin på blocket.

Roblin sa...

Säger som Pumla - snyggt tyg och verkligt bra mönsterpassat.
Du får inte tillbaka på skatten? Imorgon ska man tydligen kunna logga in och kolla förhandsbeskedet - ser det bra ut så ska jag nog ta och klicka hem en ny maskin.
Förstår att det känns jobbigt att bli utan maskin!