onsdag 25 augusti 2010

Solhatt

Tro inte att jag har sytt något nu. Hinner inte riktigt med det med just nu. Barnen tar upp all min tid. Inte så mycket bebisen, han bara sover och sover och äter och sover och bajsar ibland. Nej, det är 2-åringen som vill ha extra mycket uppmärksamhet nu när vi har en liten bebis. Och så har hon blivit superbusig. Framförallt när jag ammar, ja då vet hon att hon kan göra vadsomhelst för jag sitter upptagen. Men ibland så kommer hon och sätter sig bredvid oss och blir väldigt mammig istället och vill att jag håller om henne. Då fylls min hjärta av glädje... Så mysigt!

Den här solhatten sydde jag för ett år sedan. Jag sydde faktiskt 2 stycken men bara för att den första var för liten direkt. Måste ha mätt tjejens huvud fel. Den har används flitigt både ifjol och i år.

Mönster
Ottobre nr 3 /2009, stl 48 och 50.

Material
Yttertyget kommer från ett gammalt påslakan från 70-talet som jag fick av svärmor. Det brun/vitt prickiga tyget kommer från Sundbybergs Textilcentrum. Det grön/vitt prickiga är köpt i Holland och vit lakansväv från gömmorna.



3 kommentarer:

designofluna sa...

Gulliga saker!! Jag tänkte få passa på att meddela att jag har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!

Piri-Piri sa...

Hej! När jag läste upptäckte jag att vi nog i nästan i samma sits. Jag har en 21 månaders och en 4 månaders:) Visst är det härligt.. önskar du som jag att det var fler timmar på dygnet så man hann sy lite mer.. ;)

Kool Inka sa...

Ja, verkligen. 24 timmar räcker inte!